Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Zoekwoordenonderzoek

Google verwerkt 63.000 zoektermen per seconde. Dat komt per jaar neer op 2.000.000.000.000.000.000 (triljoen!) zoekwoorden per jaar, 3,8 miljoen per minuut en 228 miljoen zoekwoorden per uur. Het meest gezochte zoekwoord is “facebook”, gevolgd door “Youtube” en “google” staat op nummer drie van de meest gezochte zoektermen. Weet jij welke zoektermen interessant zijn voor jouw business? Een zoekwoordenonderzoek brengt dit voor jouw business in kaart.

Feitjes

over Google

0

Zoektermen
per seconde

0

Algoritme updates
sinds 2000

0 %

Marktaandeel
in Nederland

0

rankingfactoren bepalen SEO succes

Waarom zou je een zoekwoordenonderzoek laten uitvoeren?

Het is dé manier om te achterhalen op welke termen en zinnen je (potentiële) klanten zoeken in de zoekmachines. Een zoekwoordenonderzoek geeft dus in essentie weer waar de online marketingkansen van je website liggen. En die kansen liggen op maar liefst drie online marketingvlakken: SEO, SEA en contentmarketing. Op voorwaarde natuurlijk dat het niet alleen blijft bij een zoekwoordenonderzoek, maar dat het ook als basis van de strategieën wordt geïmplementeerd. Maar meer daarover later.

In een goed uitgevoerd onderzoek staan de woorden die relevant zijn voor jouw product of dienst. We onderzoeken niet alleen de termen, we brengen ook de concurrentie én de gemiddelde zoekvolumes per zoekwoord in beeld, eventueel onderverdeeld per maand. Een zoekwoordenonderzoek is relevant voor een nieuwe, maar ook voor een bestaande website. Daarom vormt het de basis van je SEO- SEA- en contentmarketingstrategie. Hoe? Dat lees je hieronder.

Wat kun je met een zoekwoordenonderzoek?

Het zoekwoordenonderzoek zit in je mailbox. Wat doe je er dan mee? Nu kun je gefundeerde stappen maken op verschillende vlakken:

  • Het is de basis voor een sitestructuur
  • Het geeft inzicht in gemiddelde zoekvolumes van zoekintenties
  • Het geeft input voor contentmarketing
  • Input voor het opzetten van Google Ads

De voordelen op een rij

Gebruik je het zoekwoordenonderzoek als basis van je online marketingstrategie dan kan er een grote slag gehaald worden. De voordelen op een rijtje:

  • Je ontdekt de zogenaamde “content gaps” en kunt hierop inspelen
  • Het verhoogt relevant verkeer naar je website
  • Gaan voor positie 'zero' voor meer autoriteit

Het zoekwoordenonderzoek door Happy Leads

Het zoekwoordenonderzoek wordt bij Happy Leads uitgevoerd door de SEO-marketeer. Meestal, maar niet uitsluitend, maakt het uitgebreid zoekwoordenonderzoek onderdeel uit van een eenmalig SEO-traject voor nieuwe websites. Dat sluit echter niet uit dat we ook voor bestaande websites, SEA-campagnes en content marketing een zoekwoordenonderzoek kunnen uitvoeren! Weet jij welke zoekwoorden goed scoren bij jouw (potentiële) klanten? Contacteer Happy Leads en we brengen het haarscherp in beeld! Want wie wil nu niet scoren in de zoekmachines en het relevant verkeer op zijn website zien stijgen?

Onze SEO specialisten

Zij gaan aan de slag voor jou!

Dit zijn onze specialisten die voor jou aan de slag gaan. Zij zorgen voor de juiste inzichten, optimalisaties en resultaat!

Voordelen van SEO

  • Lange termijn resultaat
  • Niet afhankelijk van betaald verkeer
  • De perfecte basis voor online marketing

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!