Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Happy Leads Team

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

Mobile first, responsive, adaptive, AMP, interactief. Het zijn zomaar een handvol termen die allemaal van toepassing kunnen zijn op een e-mail template. Maar wat is nou precies een e-mail template? Een e-mail template is het geraamte van je e-mail. Het is een vast sjabloon voor de opmaak van je nieuwsbrieven en/of andere mailings. Het bestaat uit verschillende onderdelen, zogeheten content-blokken, zoals een header, een logo, een footer of een productblok. E-mail templates bestaan in allerlei vormen. Je kunt het volledig aanpasbaar maken naar de huisstijl van jouw organisatie.

Mobiel is het device!

Tegenwoordig is het noodzakelijk dat je in het design van je e-mail template rekening houdt met mobiele devices. Sterker nog, uit resultaten van veel van onze klanten blijkt dat een “mobile first design” gewenst is. Hierbij wordt eerst een mobiele versie van het template gedesigned alvorens we een afgeleide desktop-versie opstellen. Als je meer mobiele opens dan desktop opens hebt, kun je hier maar beter rekening mee houden. 

Daarnaast is het belangrijk dat de e-mail waar jij al je bloed, zweet en tranen in hebt gestopt, ook daadwerkelijk leesbaar is. In welke e-mail client, op welk device dan ook!

Tenslotte kun je het beste gebruik maken van een template, omdat je zo de look & feel van je huisstijl borgt. Uiteraard is de mate van flexibiliteit afhankelijk van de wensen. Maar als je wilt dat die ene collega die geen HTML-topper is, niet je hele mail overhoop gooit als hij een aanpassing moet doorvoeren, is een e-mail template met een drag-and-drop module natuurlijk wel fijn en gebruiksvriendelijk.

Voor een marketing aanpak, gebruik je het

SEE-THINK-DO-CARE model

Leesbaarheid is key!

Indien gewenst, start Happy Leads met het design van het template. Als we zien dat de meerderheid van je huidige inschrijvers of webbezoekers via mobiel acteert, designen we eerst een mobiele variant. Vervolgens maken we een desktop-variant. Uiteraard houden we rekening met je huisstijl. Maar het is voor ons ook belangrijk dat de structuur van je template helder is. Leesbaarheid is key! Daarnaast moeten de call-to-actions ook schreeuwen om actie. Zonder dat ze foeilelijk zijn, natuurlijk! Na het design, wordt de e-mail naar HTML omgezet door onze e-mail specialisten. Uiteraard zorgen we ook dat de e-mail getest wordt in elke e-mail client.  Door onze jarenlange ervaring en ons uiteenlopende klantenbestand in allerlei branches, weten we precies waar jouw template aan moet voldoen om zo optimaal mogelijk te presteren.

Onze e-mail specialisten

Zij gaan aan de slag voor jou!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!