Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Happy Leads Team

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

Met een e-mail marketing strategie bereik je jouw e-mail marketing doelstellingen, zoals bijvoorbeeld jouw e-mail marketing ROI. Klinkt logisch, toch? Maar waar begin je dan? Je gaat kijken hoe je de doelstellingen, die vaak afgeleid zijn van die van overkoepelende marketing- of organisatiedoelstellingen, met welke stappen kunt bereiken.

Zorg ervoor dat deze stappen afgekaderd zijn en een deadline hebben. Wat wil je hoe gaan bereiken? Het antwoord op die vraag bepaalt het pad dat je gaat bewandelen. Denk je dat je meer conversies nodig hebt? Dan kun je actiematig gaan mailen of de relevantie gaan verhogen. Heb je te weinig inschrijvers om resultaat te boeken? Dan kun je je focussen om je database te laten groeien.

Bereik de doelstellingen met e-mailing

Een e-mail strategie helpt marketeers bij het plannen van de stappen die ze moeten ondernemen om hun doelen te bereiken. Het geeft duidelijkheid aan alle stakeholders in de organisatie wanneer zaken worden opgeleverd en welke stappen gemaakt worden.

Een strategie helpt tevens om doelen te concretiseren. Zo kun je een e-mail marketing doelstelling hebben die gebaseerd is op één KPI die jij aan het einde van het jaar of over drie jaar moet hebben bereikt. Het is dan van belang dat je de onderliggende doelstellingen, die bijdragen aan die ene doelstelling, uitschrijft volgens de SMART-methode.

Ten slotte kun je zo de impact op je organisatie bepalen. Je weet waar je moet beginnen. Indien je bijvoorbeeld hebt gekozen om de database te laten groeien, zal je ook sales en customer service moeten overtuigen van de waarde van een e-mailadres.

Voor een marketing aanpak, gebruik je het

SEE-THINK-DO-CARE model

Strategie op maat

Doordat Happy Leads een divers klantenportfolio heeft met klanten in allerlei branches, kunnen we een op maat e-mail marketing strategie uitwerken. Denk daarbij aan retail, e-commerce, goede doelen.  Waarbij het voor goede doelen van belang kan zijn om nieuwe leads te verzamelen, kan het voor een online retailer simpelweg van belang zijn om een zo hoog mogelijke ROI te behalen. Happy Leads heeft een e-mail marketing stappenplan ontwikkeld en werken wij volgens de See-Think-Do-Care methode. Op basis van jouw doelstellingen en deze modellen (en diverse andere) kunnen wij gezamenlijk een strategie opstellen, zodat jij een meetlat kunt leggen naast het pad dat leidt tot meer resultaten.

Onze e-mail specialisten

Zij gaan aan de slag voor jou!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!