Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Happy Leads Team

E-mail A/B-testing

Terug naar alle diensten

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

In ieder trendrapport of iedere benchmark lees je dat A/B-testen op de roadmap voor het nieuwe jaar staat. Vaak blijft het daar ook staan en wordt het niet (structureel) geïmplementeerd in de marketing werkzaamheden. Zonde, vinden wij!

Geef je mailing een boost

A/B-testen is namelijk een eenvoudige manier om je resultaten een boost te geven. Dat kan op allerlei manieren. Zo kun je zelf je database splitsen in testgroepen of je laat je ESP dit voor je doen. Door de verzendgroep in tweeën te splitsen en beide groepen een variant te sturen, heb je na een bepaalde periode een goed beeld van het verschil in performance tussen de twee varianten. Bij veel ESP’s is het ook mogelijk om met een direct effect verhogende manier dit uit te voeren.. Hier stel je een testgroep in. Vaak is dit een percentage van je totale verzendgroep, bijvoorbeeld 20%. Na een door jou bepaalde periode, bijvoorbeeld 4 uur, wordt de winnende variant naar het restant, in dit voorbeeld 80%, verstuurd. Dit zorgt er voor dat de actie zo optimaal mogelijk wordt verzonden.

Je kunt op allerlei onderdelen van je e-mail een A/B-test loslaten. Zo kun je testen op onderwerpregel of preheader, verzendtijd, afzendernaam, call-to-action, body-copy, noem maar op! En als de omvang van je database het toelaat, kun je zelfs een A/B/C/D-test initiëren, waarbij je vier varianten naast elkaar test.

Voor een marketing aanpak, gebruik je het

SEE-THINK-DO-CARE model

Tastbaar verbeterde resultaten

A/B-testen is een eenvoudige manier om tastbaar resultaat te boeken. Het geeft je concrete handvatten die je kunnen helpen je e-mail of campagne te optimaliseren. Zo krijg je een verschil in open-ratio, klik-ratio of conversieratio. Op basis van die ratio’s kun je de volgende e-mail of campagnes herinrichten. En vervolgens kun je de volgende test uitvoeren.

Onze e-mail specialisten

Zij gaan aan de slag voor jou!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!