Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Travelhome is dé grote speler in de markt van camperreizen en campervakanties. Deze dochter van de ANWB is een echte expert op het gebied van op maat gemaakte camperreizen in diverse landen als Amerika, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Travelhome wil toonaangevend blijven en daarom in de top meedraaien van de grootste zoekmachines.

Klantvraag:

Hoe kunnen we onze topposities in de zoekmachine behouden en uitbreiden met de komst van de nieuwe website?

Welke diensten hebben we ingezet?

Futureproof strategy

Vanuit een risico- en gedragsanalyse konden we bepalen welke struikelblokken we tegen zouden komen, waar de grootste kansen liggen en welke nice-to-haves zouden zorgen voor futureproof SEO resultaten. We hebben de klantvraag vanuit een breder perspectief dan alleen SEO benaderd. Met de See-Think-Do-Care methode als leidraad zijn we gaan uitpluizen in welke fase, welke doelgroep benaderd moet worden met welke boodschap.

Mobiele conversie killer

Uit een data- en bezoekersanalyse van onder andere Google Analytics en Hotjar bleek al snel dat er heel wat mogelijkheden lagen op het gebied van mobiel verkeer. Het mobiele verkeer nam toe. Maar het aantal transacties en offerte aanvragen nam niet (evenredig) toe. De eerste stap die we hebben gemaakt is het adviseren van een verbeterde mobiele versie voordat de vernieuwde website ontwikkeld werd, zodat we via een quickwin al snel mobiele resultaten kunnen tonen en betere data kunnen verzamelen.

Daaruit bleek de mobiele potentie. Samen met Travelhome en moederbedrijf ANWB is er een geheel nieuw ontwerp gekomen voor zowel de desktop als mobiele versie met de juiste call-to-actions in het zicht.

#HAPPYTRAVEL

Resultaat: +300% offerte aanvragen

Topposities zijn belangrijk!

Als je dé grote speler bent in de markt van camperreizen, dan is het belangrijk om in zoekmachines aanwezig te zijn. Maar aanwezigheid is niet voldoende. Die topposities moeten gegarandeerd worden. Zit je buiten de top 5, dan tel je niet mee. Wil je bezoekers naar je website trekken dan moet je prominent aanwezig zijn. We mikken op die topposities! Die staan garant voor bezoekers.

See-Think-Do-Care

Vanuit de See-Think-Do-Care gedachte zijn we zoekintenties gaan verdelen over de verschillende fases. Hierbij hebben we ons afgevraagd, hoe zoeken mensen (via mobiel of desktop)? Met welke zoekwoorden/ zoekintenties zoeken ze?

Iemand die zoekt naar een ‘camperreis’ is wellicht nog zoekende naar de soorten camperreizen die hij kan maken. Dat betekent dat deze potentiële boeker nog in de ‘See’ of ‘Think’-fase zit. Iemand die graag een offerte zou willen aanvragen kan zoeken met ‘offerte camperreis West-Amerika’ of ‘camper huren in Canada’. Deze (be-)zoekers zitten in de ‘Do’-fase. De beste combinaties van fasen en zoekwoordintenties hebben we als uitgangspunt gepakt.

Show me the way

Vind jij het ook zo vervelend als je op een pagina terecht komt waar NIET de informatie staat die je zocht? Wij ook! Om de bezoeker van Travelhome op de juiste manier meerwaarde te bieden hebben we een uitgebreide site- en url structuur bepaald op basis van de zoekintenties. 

Dat was wel even wikken en wegen over welke pagina’s er moeten komen en hoe de relevante informatie op de website moet komen. Hebben we tabellen nodig? Tabs? Of toch alleen reguliere bodytekst….

Vragen die we onszelf en Travelhome stelden zijn:

  • Waar zoeken bezoekers per fase naar?
  • Welke pagina’s zorgen voor de juiste interactie?
  • Welke pagina’s bevatten de grootste SEO waardes?
  • Welke conversie mogelijkheden en call-to-actions zijn van toepassing?
  • Hoe gaat content samen met design en visuele elementen?

Het resultaat is een sublieme sitestructuur waarin de informatie helder staat vermeld voor zowel mobiele als desktop bezoekers, zonder dat er duplicate content ontstaat. Deze structuur is ook futureproof. Mocht Travelhome meer (soorten) reizen aanbieden, dan kunnen zij dit met een gerust hart toevoegen.

Mega migratie

Een wijziging in url’s betekent automatisch een migratie. Zeker als het gaat om duizenden pagina’s die veranderen. Het migratieplan, door ons liefkozend ‘mega migratie’ genoemd, zorgt voor een tweetal zaken:

  • Overdracht van alle SEO waarde
  • Doorverwijzen van bezoekers naar de juiste actieve pagina

Het speelveld van duizenden 404 pagina’s en 301 redirects werd bepaald en succesvol uitgevoerd.

Wat heeft het opgeleverd?

Travelhome staat met veel focus keywords in de topposities in het organische gedeelte van zowel de zoekmachine Google als Bing. Daardoor genieten zij van een hogere doorklikratio op relevante termen die zorgen voor een enorme toestroom aan organische oriënterende en converterende bezoekers.

Door het bepalen van de sitestructuur is de website zowel voor de bezoekers als voor de zoekmachine overzichtelijker. Met als gevolg: meer interactie, een lager bouncepercentage en hoge posities op zowel short- als long tail zoekwoorden.

0 %

meer mobiele offerte aanvragen

0 %

meer mobiele boekingen

0 %

bounceratio

Verder kijken dan alleen de klantvraag

Happy Leads kijkt verder dan alleen de opdracht. Door mee te denken, te analyseren, trial & error en common sense,  kunnen we Travelhome het juiste advies geven waarbij we niet alleen het organische verkeer laten toenemen, maar ook andere kanalen kunnen laten profiteren. We geven gericht advies over het gedrag op de website en welke verbeterpunten daar liggen.

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!