In 7 stappen zet je jouw bedrijf effectief op de kaart

In 7 stappen zet je jouw bedrijf effectief op de kaart


Oriental Green House

Oriental Green House



Lees verder
Case

In 7 stappen zet je jouw bedrijf effectief op de kaart


Net buiten het centrum van Eindhoven staat een fraai, groen gebouw met karakteristieke pilaren. In dit gebouw zitten 3 verschillende Oosterse restaurants. Ieder met zijn eigen etage, uitstraling én specialiteiten. Samen gaan ze door het leven als Oriëntal Green House en worden er dagelijks tientallen tot honderden gasten ontvangen. In een sfeervolle ambiance tonen de chefkoks
vol trots hun culinaire kunsten en wordt genoten van de Oosterse gastvrijheid.

Visuele stijl

#1

Visuele stijl

Het lijkt een open deur, maar dat is het niet. Hoe vaak zien we niet dat een organisatie of bedrijf verschillende visuele stijlen uitdraagt? De basis begint bij een uniforme stijl in al je uitingen en communicatie. Het zorgt voor een stukje herkenbaarheid en synergie tussen alle verschillende communicatiemiddelen en -kanalen. Denk naast het ontwikkelen van een geschikt logo, de juiste lettertypes en een mooi kleurenpalet, ook aan de beeldtaal. Door gebruik te maken van een vast template voor alle online visuals creëer je de herkenbare stijl voor (potentiële) gasten en klanten waar je naar op zoekt bent.

Facebook Marketing & Advertising

#2

Facebook Marketing & Advertising

Een restaurant kan niet zonder een Facebook-pagina. Het is de perfecte plaats om te communiceren met je doelgroep en om (klant)relaties aan te gaan. Bouw aan een community van fans en creëer awareness onder je doelgroep door structureel aanwezig te zijn met leuke en inspiratievolle, maar ook commerciële content. Denk hierbij aan spelletjes, winacties, behind-the-scenes, polls, het voorstellen van werknemers, nieuwe gerechten of maandmenu’s, inhakers en ga zo maar door. Scoort een post organisch goed op je tijdlijn? Promoot deze dan met budget in je regio of onder je doelgroep. Het maken van een contentkalender en contentplan helpt je bij het uitvoeren van een contentstrategie.

E-mailmarketing

#3

E-mailmarketing

Regelmatig vaste gasten in het restaurant? Vraag hen eens om hun e-mailadres achter te laten zodat je ze op de hoogte kan houden van speciale acties en bijzondere gelegenheden. Voor Oriëntal Green House wordt om de week een e-mailnieuwsbrief verstuurd naar de database.In de nieuwsbrief wordt algemene content afgewisseld met commerciële content. Je zult je verbazen over het aantal directe reserveringen en bestellingen uit de nieuwsbrief!

Leadgeneratie

#4

Leadgeneratie

Aansluitend op het vorige punt; bouw een database op! Voor Oriëntal Green House hebben we de campagne Fortune Cookie Krassen ontwikkeld om het aantal nieuwsbriefinschrijvingen in korte tijd flink te verhogen en herhaalbezoek te stimuleren.Gasten ontvangen in het restaurant een kraskaart. Hiermee hebben ze ‘altijd prijs’ en maken ze kans op de hoofdprijs: een gratis diner voor twee. Van dezelfde actie is een doorvertaling gemaakt naar een online variant om potentiële klanten te werven. Via Facebook-advertising promoten we de online kraskaart in de regio en onder de doelgroep. Ook zij hebben ‘altijd prijs’ en dingen mee naar de hoofdprijs.Mede door deze actie is de database het afgelopen jaar verdubbeld en is de nieuwsbrief uitgegroeid tot één van de belangrijkste kanalen voor Oriëntal Green House.

Direct Mailing

#5

Direct Mailing

Bij een restaurant als Oriëntal Green House kunnen vrienden, stellen, gezinnen en families terecht. Maar ga ook op zoek naar grotere groepen. Voor Oriëntal Green House hebben we een direct mail verstuurd naar verschillende bedrijven in de regio met minimaal 50 werknemers.De boodschap? Denk ook eens aan Oriëntal Green House als je een zakelijke lunch of diner plant. Want voor elke gelegenheid en groep is er een geschikt restaurant bij Oriëntal Green House. Om mensen over de streep te trekken waren ze welkom om tegen een gereduceerd tarief te komen proeven met een collega. We zorgden voor de bekende ‘bobbel’ in de envelop door een paar eetstokjes bij te sluiten om op kantoor alvast te kunnen te oefenen.

Virtual Reality

#6

Virtual Reality

Wil je jouw potentiële klant alvast een kijkje in de keuken geven? Maak dan een 360 video! Van elk restaurant hebben we een 360 video gemaakt. Klanten en gasten kunnen zo online een kijkje in alle drie de restaurants nemen. Ook is het leuk en bijzonder effectief om hier mee te spelen. Zo hebben we met Pasen één video aangepast door er paaseitjes in te verstoppen. Onder de fans op Facebook ontstond een wedstrijd waarin ze elkaar probeerden af te troeven in de zoektocht naar paaseitjes. Erg leuk en interactief, en enorm goed voor je online aanwezigheid rond een bepaalde gelegenheid. De gelukkige winnaar won een leuk avondje uit bij Oriëntal Green House.

...

#7

Viral

Dit pareltje hebben we voor het laatste bewaard! Een viral maak je niet, het overkomt je. In 2016 hebben we een korte video ontwikkeld in aanloop naar 1 april. De grap: Oriëntal Green House gaat met een drone bezorgen. De video was een enorm succes. Op Facebook bereikten we organisch meer dan 500.000 mensen. Oriëntal Green House verscheen in artikelen op Linda, De Beste Social Media, Omroep Brabant en veel andere regionale websites. Omroep Brabant vond de actie zo geslaagd dat ze Simon de Wit, eigenaar van Oriëntal Green House, kwamen interviewen voor de radio. Ook gaven ze er nog aandacht aan in hun journaal op tv. Midden in de doelgroep. Als klap op de vuurpijl werd de video uitgezonden bij Hart van Nederland op SBS6. Daar kan geen enkel paid kanaal tegenop! Wij geloven erin dat marketing aantoonbaar resultaat moet hebben. Door het beschikbare marketing budget op de juiste kanalen, zo effectief mogelijk, in te zetten hebben we de afgelopen twee jaar Oriëntal Green House flink op de kaart gezet. Vooral in Eindhoven en omgeving, maar ook een beetje in heel Nederland.·

Neem contact op

Wil jij je bedrijf ook effectief op de kaart zetten? Ben je benieuwd wat Happy Leads voor jou daarin kan betekenen?