Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Leger des Heils
Happy Leads Klantcases Leger des Heils

Het Leger des Heils is een internationale stichting die ieder jaar aan duizenden mensen hulp verleend en mensen vertelt over Gods liefde. Dit doen ze met professionele zorg en begeleiding. Door het brede zorgaanbod is de stichting in staat om bijna iedereen te helpen op het gebied van armoede, eenzaamheid, onrecht en uitsluiting.

KLANTVRAAG:

Hoe kunnen we met meer mensen in gesprek komen over de mogelijkheden om een nalatenschap te doen aan het Leger des Heils?

Om meer bekendheid te genereren over dit onderwerp, staat er o.a jaarlijks een aflevering van het tv-programma ‘De Nalatenschap’ in het thema van het Leger des Heils op de planning. Maar een tv-programma alleen is niet genoeg…Want hoe zorg je ervoor dat er vervolgens daadwerkelijk betrokkenheid over dit onderwerp ontstaat bij je doelgroep?

Laden..

Onze strategie

Om in gesprek te komen met mensen over het doen van een nalatenschap, moeten zij eerst weten van het bestaan van een nalatenschap aan het Leger des Heils. Daarom de eerste stap: zoveel mogelijk mensen bekend maken met de aflevering van ‘De Nalatenschap’. Hiervoor werden verschillende Facebook-advertenties ingezet met als doel om zoveel mogelijk bewustwording te creëren over de mogelijkheden van een nalatenschap bij een potentiële doelgroep. Deze potentiële doelgroep werd gericht getarget met verschillende video-advertenties. In deze advertenties werd o.a. een trailer van de aflevering vertoond.

Retargeting = Key

Om vanuit dit bredere bereik op een gerichte manier met een relevantere doelgroep in contact te komen, werd er aansluitend op deze campagne een retargeting-campagne ingezet op basis van betrokkenheid bij de eerdere campagne. Deze retargeting-strategie in de vorm van een leadcampagne, leidde naar een landingspagina van het Leger des Heils. Hier kon men een brochure rondom nalatenschap aan het Leger des Heils aanvragen.

0

unieke personen bereikt

0

brochure aanvragen

0

views van de video

De Nalatenschap

De advertenties gepromoot op Facebook rondom de eerste uitzending van ‘De Nalatenschap’ hebben ruim 430.000 unieke personen bereikt. Er werd bijna 80.000 keer doorgeklikt vanuit de advertentie naar de dedicated landingspagina over de aflevering. De afleveringen werden maar liefst 154.000 keer bekeken!

Met de retargeting-campagne bereikten we ruim 83.000 unieke personen, waarvan er ruim 5.000 hebben doorgeklikt naar de landingspagina om hier de brochure aan te vragen. Uiteindelijk hebben er 200 mensen daadwerkelijk een brochure aangevraagd. Een sterk resultaat, aangezien het gaat om een gevoelig, maar voor goede doelen zeer waardevol onderwerp.

Ben je benieuwd wat Happy Leads voor jou kan betekenen op het gebied van nalatenschappen? Neem contact op met Robert van Westerop ([email protected]).

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!