Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Happy Leads Klantcases Kinderfonds MAMAS

Kinderfonds mama’s steunt sterke, lokale, Zuid-Afrikaanse vrouwen die dagelijkse zorg en veiligheid bieden aan kinderen in ernstige armoede. Op dit moment zorgen de liefdevolle vrouwen al voor 50.000 kinderen in 50 prachtige projecten door het bieden van bescherming, warmte, eten en liefde.

KLANTVRAAG:

Hoe kunnen wij meer productieve donateurs werven?

Kinderfonds mama’s kwam bij ons terecht met het volgende vraagstuk: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we meer productieve donateurs werven? Hierbij had Kinderfonds mama’s de doelstelling om 6.000 leads te werven. Met deze doelstelling in gedachte, zijn onze experts aan de slag gegaan.

Onze strategie

Happy Leads heeft uitgebreid gebrainstormd over de verschillende mogelijkheden om productieve donateurs te werven voor Kinderfonds mama’s. Hieruit zijn meerdere concepten bedacht en uiteindelijk is het concept met het kinderboekje uitgewerkt. Het kinderboekje is een voorleesboekje die is geschreven en getekend door de oprichter van Kinderfonds Mama’s. Via Facebook advertenties werd dit boekje onder de doelgroep gebracht en konden zij het gratis aanvragen in ruil voor hun gegevens, die ze konden invullen op de ontworpen landingspagina. Vervolgens werden de gegevens nagebeld door een telemarketing bureau met de vraag: wilt u donateur worden van kinderfonds mama’s? En werd het boekje verstuurd.

#TROTS

Resultaat: 1000+ donateurs!

Maximaliseren

Om het maximale resultaat uit de campagne te halen, bleef Happy Leads optimaliseren. Dit gebeurde op meerdere manieren. Zo werd het kinderboekje digitaal en fysiek getest. De fysieke variant presteerde beter en werd doorgevoerd. Ook werden verschillende social media kanalen getest waaruit bleek dat Facebook het meest effectief is. De campagne is op dit kanaal door ruim 600.000 verschillende mensen bekeken. Daarbij bleef Happy Leads wekelijks communiceren met Kinderfonds Mama’s en het telemarketingbureau zodat iedere partij actueel op de hoogte was van de nieuwste resultaten. Dit vindt Happy Leads erg belangrijk aangezien dit ertoe heeft geleid dat er snel geschakeld kon worden en dat de doelstelling met ruim 1000 leads is overstegen!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!