Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Fontys Hogescholen

Wat neuromarketing doet
met aankomende studenten

Terug naar alle cases
Happy Leads Klantcases Fontys Hogescholen

Jaarlijks melden een groot aantal toekomstige studenten zich aan voor een van de vele opleidingen van Fontys Hogescholen. Na deze aanmelding dienen de studenten zich uiteindelijk nog definitief in te schrijven. De student moet hiervoor aan een aantal inschrijfvoorwaarden voldoen. Om dit inschrijfproces zo overzichtelijk mogelijk te maken heeft Fontys de subwebsite ‘Goede Start’ ingericht. Hier vindt iedere student alle benodigde informatie ter voorbereiding op de inschrijving en start van de opleiding.

Hoe het was

Om het proces van de definitieve inschrijving te versnellen, stuurt Fontys jaarlijks een mailing naar aanmelders die hun inschrijving nog niet definitief hebben gemaakt. Het doel van deze mailing is om Goede Start onder de aandacht van de studenten te brengen en zo de inschrijving voor studenten te vergemakkelijken.

Vraagstelling en uitwerking

De vraag die Fontys zich stelde: Hoe kunnen wij het effect van deze mail vergroten?

Hiervoor heeft Fontys ons gevraagd een optimalisatie van hun originele mail te ontwerpen en daarbij neuromarketing toe te passen. Samen met Fontys hebben we 2 varianten ontwikkeld; een die inspeelt op de behoefte ‘Erbij horen’ en een die inspeelt op ‘Geruststellen’. Voor beide mails hebben we duidelijke aansluitende visuals gebruikt en de content verder afgestemd op het thema. Door gebruik te maken van gif en video in e-mail spelen we volledig in op de behoefte van de jongere doelgroep van deze campagne. Tevens hebben we het gewenste gedrag binnen de mail helderder gemaakt, door duidelijke buttons met een CTA te gebruiken.

Happy Resultaat

Fontys heeft vanuit haar eigen e-mailsysteem een A/B-test verstuurd in 3 versies; de traditionele mail gecombineerd met de twee geoptimaliseerde varianten. En de resultaten liegen er niet om: met een CTR van ruim 50% hoger en een CTO van ruim 36% hoger is de variant ‘Geruststellen’ een overduidelijke winnaar gebleken in deze test.

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!