Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Detacheringsbureau Continu maakt juiste matches tussen werkgevers en werknemers binnen de bouw en industrie branche. Al meer dan 20 jaar zorgt Continu ervoor dat specialisten in de bouw, civiele techniek, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en installatietechniek niet alleen een nieuwe baan krijgen, maar een echte carrière.

Steeds meer organisaties hebben te maken met een uiteenlopend pakket aan marketingactiviteiten en -processen. Als deze marketingactiviteiten dan ook nog eens wat meer versnipperd worden uitgevoerd, bijvoorbeeld doordat de bedrijfsstructuur bestaat uit een hoofdkantoor met lokale vestigingen, dan kan het wel eens lastig zijn om dit efficiënt en gestructureerd in te richten en op elkaar aan te laten sluiten. 

KLANTVRAAG:

Hoe helpt marketing automation structuur aan te brengen bij versnipperde marketingactiviteiten binnen een organisatie?

Onze strategie

Hoewel Continu voor hun e-mailmarketing al gebruikmaakt van Clang, is het met vijftien Nederlandse en één Belgische vestiging nog niet zo eenvoudig voor het marketingteam van het hoofdkantoor om de content voor alle nieuwsbrieven relevant te maken op vestigingsniveau. Daarnaast is het in sommige gevallen niet wenselijk dat er een veelvoud aan medewerkers toegang krijgt tot de e-mailmarketingsoftware. Er was behoefte aan een aanpak waarbij door medewerkers van lokale vestigingen content kon worden aangeleverd en ingediend, waarmee het marketingteam op het hoofdkantoor aan de slag kon.

De Clang ‘schil’

Happy Leads ontwikkelde daarom binnen Continu’s Clang-omgeving als het ware een ‘schil’ om Clang heen. Concreet moet je dit zien als een aantal webpagina’s waarop door medewerkers van lokale vestigingen input voor de nieuwsbrieven kan worden ingediend. Door het marketingteam van het hoofdkantoor kan deze input vervolgens worden gecontroleerd. Het hoofdkantoor behoudt hiermee de eindcontrole over de inhoud en het beheer van het aantal medewerkers met specifieke toegang tot het e-mailsysteem. Daarmee bevat de ‘schil’ gelaagdheid en verschillende beheersbare rollen. 

Het resultaat

Deze werkwijze zorgde niet alleen voor duidelijkheid over deze processen bij álle medewerkers van Continu; het zorgde ook voor structuur in aanlevering en een efficiënter proces door deze centralisatie. De doorlooptijd werd verkort, waardoor nieuwsbrieven sneller konden worden verstuurd; een essentieel onderdeel bij het vergroten van de kans op een succesvolle plaatsing als detacheerder zijnde.

Welke diensten hebben we ingezet?

Ben jij op zoek naar een oplossing voor versnipperde marketingactiviteiten binnen jouw organisatie? Wil je bijvoorbeeld een duidelijke scheiding tussen lokale vestiging en hoofdkantoor binnen jouw e-mailmarketingpakket? Neem dan gerust vrijblijvend eens contact met ons op. Wij denken graag met je mee!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!