500 testers gezocht!

500 testers gezocht!


Alpro

Alpro



Lees verder
Case

CASE: ALPRO


Marketeers en doelstellingen. Twee begrippen die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Meer omzet, optimaal bereik, effectieve branding, waardevolle databaseverrijking, extra store traffic en niet te missen visuele aanwezigheid. We kennen het allemaal. Sterker nog… We willen het ook allemaal. Maar toch zien we vaak dat dergelijke doelstellingen los van elkaar worden nagestreefd. En dat is eigenlijk best jammer.

Want door de gewenste doelstellingen vooraf helder in kaart te brengen kan met een goed doordachte strategie en een slim campagneconcept veel bereikt worden. Soms is het zelfs mogelijk om alle doelstellingen in één keer te behalen. Neem bijvoorbeeld de Alpro Mild campagne.

Nieuwe Sojadrank

#1

Nieuwe Sojadrank

Alpro heeft met Alpro Mild een nieuwe sojadrank ontwikkeld die een stuk milder van smaak is dan andere sojadrinks. Hierdoor is Alpro Mild extra veelzijdig in gebruik. De sojadrank is bijvoorbeeld heerlijk bij de cornflakes, in de koffie of smoothies en zelfs in warme gerechten.

Goed nieuws dus voor mensen die de bestaande sojadranken nog nét niet lekker genoeg vinden!

Zoveel mogelijk bereik

#2

Zoveel mogelijk bereik

Een interessante nieuwe doelgroep. Maar meteen ook eentje die niet zo heel makkelijk te targeten is. Want ‘mensen die bestaande sojadranken nét niet lekker genoeg vinden’ is immers nergens als doelgroep vastgelegd. Daarom werd het primaire uitgangspunt: ontwikkel een campagne die zoveel mogelijk trial genereert en zorg daarbij voor zoveel mogelijk bereik binnen de doelgroep in de vorm van leadgeneratie, store traffic, database opbouw en social media fans.

Testers worden getest

#3

Testers worden getest

Een ambitieuze reeks doelstellingen. Maar niets blijkt onmogelijk te zijn. Na het nodige denkwerk zag de ‘Testers gezocht voor Alpro Mild!’ campagne het levenslicht. Een grote zoektocht naar duizenden consumenten die Alpro Mild willen testen. Door middel van een aantal verrijkingsvragen wordt bepaald of een tester het product helemaal gratis of met een aantrekkelijke korting mag proeven.

We houden de drempel laag

#4

We houden de drempel laag

Om de drempel voor deelname zo laag mogelijk te houden, is de campagne als een ‘one page website’ opgezet. Dit om de conversie van bezoeker naar lead te optimaliseren. Maar een dergelijke landingspagina valt of staat bij de presentatie. Op elk device. Daarom is de pagina volledig responsive.

Een internationaal ontwikkelde en naar het Nederlands vertaalde productcommercial zorgt voor een visuele prikkel terwijl een laagdrempelig invulformulier voor leadgeneratie wordt gebruikt. Je hoeft alleen maar even wat basisgegevens achter te laten om tester te worden. En dat is blijkbaar niet aan dovemansoren gericht…

Multichannel inzet

#5

Multichannel inzet

Maar natuurlijk houdt het niet op bij een landingspagina. Ook e-mailmarketing en Facebook advertising zijn voor de Alpro Mild campagne belangrijke promotiekanalen.

Daarnaast zijn er diverse foodbloggers benaderd om over Alpro Mild te schijven. Veel kanalen dus om veel traffic te genereren. En allemaal hebben ze één gemene deler: een relatief jonge doelgroep die veel gebruikmaakt van mobiele devices.

Na aanmelding komt de tester in een campagneflow terecht die op basis van de juiste triggers op het juiste moment werkt. Zo ontvangt de tester direct na het aanmelden een e-mail met daarin een kortingscode waarmee (een deel van) het aankoopbedrag terug te vragen is.

Ook ontvangt de tester een kookrecept waarmee de veelzijdigheid van Alpro Mild extra aandacht krijgt. Een aantal dagen later volgt een nieuw bericht met meerdere kookrecepten en een extra prikkel om naar de supermarkt te gaan als de tester dat nog niet gedaan heeft.

Tot slot volgt er voor testers die de cashback nog niet gebruikt hebben een extra reminder waarin gevraagd wordt of het product al gekocht is. Een data driven campagne dus met triggers op basis van persoonlijke informatie gekoppeld aan het e-mailadres van de tester.

Happy Resultaat


En dat levert hele mooie campagneresultaten op. Zo geeft ruim 41% van de bezoekers van de landingspagina zich als tester op. Niet minder dan 81% van de testers opent de eerste e-mail. En ook niet geheel onbelangrijk: volgens een mini-poll blijkt maar liefst 85% van de testers positief over Alpro Mild te zijn.

En er is nog meer goed nieuws. Want door binnen alle online kanalen voortdurend bij te sturen, ligt de kostprijs voor een testeronder de vooraf vastgestelde KPI.

In samenwerking met Happy & Healthy en Happy Leads heeft Alpro een grote groep consumenten richting de supermarkt gekregen om hun nieuwe product op te halen en uit te proberen.

Daarnaast heeft 70% van de testers een actieve opt-in gegeven voor de nieuwsbrief van Alpro. De laatste stap om alle doelstellingen te behalen. Daar hebben we dus even een flink glas sojamelk op gedronken!

Neem contact op

Ben je benieuwd wat Happy Leads voor jou kan betekenen?