Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Kras en win

Van offline naar online met KRAS & WIN!

Terug naar alle blogberichten
Happy Leads Blog Van offline naar online met KRAS & WIN!

Iedere retailer wil weten wie er in zijn winkels shopt. Dit zijn waardevolle klanten die al fan zijn van jouw merk. Maar hoe laat je deze groep offline klanten zich online registreren? Het juiste antwoord hierop is een Kras & Winactie.

Samen met Bruna heeft Happy Leads een kras en winactie gelanceerd om winkelbezoekers te converteren naar een online e-mailregistratie met als resultaat in 8 weken ruim 24.000 nieuwe e-mailadressen!

Het concept is eenvoudig: Bij iedere aankoop in de winkel ontvangt de klant een kraskaart. Door te krassen wordt er een unieke code zichtbaar die kans geeft op één van de hoofdprijzen. Deze code wordt ingevuld op de actiesite. Daarnaast ontvangt elke deelnemer altijd een prijs in vorm van een korting, waarmee je opnieuw traffic naar de winkels en online genereert. Zo maak je anonieme bezoekers uit je winkel bekende, geregistreerde klanten.

Opmerkelijk resultaat

  • Gemiddeld worden 15% tot 20% van de uitgedeelde kraskaarten online verzilverd.
  • De open rate van de prijzenmail is rond de 60%!
  • Gemiddeld meldt 20% zich pas na 3 maanden weer af van je nieuwsbrief.

Voordelen

  • Effectieve manier van groei van jouw database!
  • Data kwaliteit is hoog! Het is ten slotte de klant die al in jouw winkel shopt.
  • Offline klanten kun je vanaf nu ook online activeren en opvolgen!
  • Waardevolle verrijking van je klantgegevens als geslacht, leeftijd en woonplaats.
  • Real -time per winkel de conversies terugzien en optimaliseren.
  • Positieve klantbeleving: Verras je klant met een leuke verrassing.

Een stapje dichterbij one-to-one marketing

Iedere marketeer wil de juiste persoon, op het juiste moment via het juiste kanaal bereiken met de juiste content. Maar wie marketing gepersonaliseerd wil toepassen, heeft een uitgebreide database met hoge kwaliteit klantprofielen nodig. Het e-mailadres vormt hiervoor de basis.

Niet alleen bij e-mailmarketing en andere direct marketing vormen kun je op individueel niveau selecties maken. Ook betaalde kanalen als social media en Google Ads kunnen profielen herkennen op basis van een e-mailadres. Daardoor zijn we een stapje dichterbij one-to-one marketing over alle kanalen. Je kunt steeds gerichter op specifieke klanten adverteren. Het e-mailadres en de klantgegevens vormen dus niet alleen de basis voor je e-mailmarketing, maar helpt je ook je andere (betaalde) kanalen beter in te zetten.

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!