Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Local SEO in 2020? Houd rekening met deze zaken!

Terug naar alle blogberichten
Happy Leads Blog Local SEO in 2020? Houd rekening met deze zaken!

Ook in 2020 zal de nodige aandacht uitgaan naar Local SEO. Daarmee bedoelen we de online zichtbaarheid vergroten op zoekintenties die lokaal georiënteerd zijn.

Dit was al een key subject voor Google in 2019, waarbij er meer werd gezocht op termen in combinatie met ‘near me’. Google wilde meer relevante lokale zoekresultaten tonen. En dat is gebeurd. De resultaten heb je wellicht zelf kunnen zien in de zogenaamde Snack Pack.

Super Snack Pack

De Snack Pack is het gekaderd geheel waarin zowel een kaart wordt getoond met daaronder drie vermeldingen van bedrijven die in aanmerking komen om als lokaal bedrijf getoond te worden. Het is belangrijk om hier in te staan omdat volgens onderzoek van MOZ, 33% van de zoekers ook daadwerkelijk op een resultaat uit de Snack Pack klikt.

Voorbeeld ‘beste bakker in Eindhoven’

Hierbij zien we drie vermeldingen. Dit is niet geheel willekeurig. Deze drie partijen hebben optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van Google Mijn Bedrijf. Het vermoeden bestaat dat deze Snack Pack wederom een andere vorm of verschijning krijgt, waarbij nog meer relevante informatie visueel wordt gemaakt.

Google Mijn Bedrijf in 2020

Om lokaal een vermelding te krijgen moet je gebruik maken van Google Mijn Bedrijf. Waarom ‘moet’? Google heeft ruim 90% van de markt in handen als het gaat om zoekmachine gebruik en zoekintenties. Kortom, er zijn heel veel mensen die via Google op zoek gaan naar een winkel of bedrijf in de buurt.

Productlisting

De mogelijkheden binnen Google Mijn Bedrijf worden steeds groter. Ook in het jaar 2020. Denk aan de productlisting die eind 2018 als Bèta versie gelanceerd werd in Amerika. Op dit moment staat de feature nog steeds in Bèta in Nederland.

Met deze feature kan je producten toevoegen en koppelen aan een productcategorie, die zichtbaar worden bij de Google Mijn Bedrijf vermelding.

Voorbeeld ‘bedden’

Deze vermeldingen kunnen zorgen voor extra kliks naar de website. Let op! Gebruik wel UTM tags om alles gericht door te meten.

TIP: Kies meerdere categorieën...

waar jouw bedrijf in opereert voor verbeterde zichtbaarheid.

Nieuwe features Google Mijn Bedrijf

In 2020 bestaat de sterke aanwijzing dat Google de features binnen Google Mijn Bedrijf verder gaat uitbouwen, waarbij een tussenkomst van een website niet per definitie nodig zal zijn.

Stel je voor, je hebt een restaurant, dan kan je een tafel reserveren zonder daarvoor op de website te hoeven komen. Dit zal ook zo zijn met het opvragen van een offerte of het boeken van een reis. Uiteraard blijft het hebben van een website wel essentieel.

Google Mijn Bedrijf Pro

Naar aanleiding van een enquête van Google bestaat het vermoeden dat er een betaalde versie gaat komen van Google Mijn Bedrijf. Voor het gemak ‘Pro’ genoemd. Onderstaande werd onder andere gevraagd:

Bron: Searchengineland

Bovenstaande suggereert dat Google ook er advertenties zouden kunnen komen. De commerciële gedachte van Google zal in 2020 een rode draad gaan vormen. Mocht je jouw vermelding nog niet hebben geclaimd, doe dat dan direct! Je gaat direct het resultaat zien.

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!