Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

LinkedIn Stories

Geef je business profile een personal touch!

Terug naar alle blogberichten

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

Happy Leads Blog LinkedIn Stories: geef je business profile een personal touch!

In tijden zoals deze is het belangrijk om via allerlei manieren toch in contact met elkaar te blijven. Zowel op persoonlijk als zakelijk niveau. En op basis hiervan vond LinkedIn het tijd om een volgende stap te zetten. Maak kennis met LinkedIn Stories!

LinkedIn Stories

Na o.a. Snapchat, Instagram en Facebook is nu ook LinkedIn over de streep. Deze week heeft het platform namelijk LinkedIn Stories geïntroduceerd in Nederland. Slimme zet want het zakelijke platform was inmiddels wel weer eens toe aan wat vernieuwing.

In deze tijd van thuiswerken en -zijn, is connectie kunnen maken het aller belangrijkste. En dat heeft het platform ingezien. Het wil via deze manier van in contact blijven dan ook bijdragen aan het onderhouden van de (zakelijke) relaties onderling. Want naast onze Zoom-vergaderingen, Hangout-calls of alle andere online-sessies is het natuurlijk ook fijn om op zakelijk gebied op een andere, laagdrempelige manier te communiceren.

Hoe gaat het in zijn werk

De Stories functie van LinkedIn maakt het mogelijk om foto’s of korte filmpjes van 20 sec. te delen. Dit is 5 seconden langer dan de Stories op alle andere sociale platformen.

Net als bij andere sociale platformen zullen de Stories op LinkedIn maar 24 uur zichtbaar zijn. Het netwerk van je pagina of profiel kan hier vervolgens een persoonlijk bericht op los laten. Op dit moment zijn de creatieve bewerkings opties van de Stories nog redelijk beperkt. Dit komt omdat het nog een test betreft in ons land. Het platform zal deze de huidige tekst- en sticker-opties bij succes gaan uitbreiden.

De stories zijn nog niet zichtbaar op desktop maar enkel op mobiele apparaten. Een mobile-first aanpak. Waarbij net als bij andere sociale platformen de Stories boven in de app te vinden zijn.

Wat betekent dit voor mij (als bedrijf)?

Leuk die nieuwe stories, maar wat moet ik er (als bedrijf) mee? Volgens het platform zijn de Stories, dé manier om je bedrijfspagina of -profiel een personal touch te geven.

Denk bij het maken van content bijvoorbeeld aan het delen van successen, praktische tips, inspiratie of leuke weetjes over je bedrijf. Laat het pand een keer zien, of neem ons mee in dagelijkse bezigheden.

De Stories functie maakt het mogelijk creatieve content te maken en een speelsere kijk achter de schermen van je bedrijf of functie te kunnen geven. LinkedIn hoopt hiermee het platform meer dynamiek te geven.

Meer informatie of een helpende hand nodig?

Wil je meer informatie over LinkedIn Stories of heb je hulp nodig bij het maken van je eerste LinkedIn Stories? Neem contact met ons op via [email protected].

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!