Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

LinkedIn Adverteren

Tips & tricks

Terug naar alle blogberichten

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

Happy Leads Blog LinkedIn Adverteren: tips & tricks

Je hebt besloten social media toe te voegen in de mediamix van je campagne. Je wilt adverteren maar weet niet of LinkedIn daarvoor het meest geschikte platform is. Met onderstaande tips en tricks weet je waarom je wel of niet voor LinkedIn moet kiezen.

Waarom en waarvoor moet ik LinkedIn inzetten?

LinkedIn staat bekend om zijn zakelijke invulling en uitstraling. En dat is ook precies waarvoor het platform volgens LinkedIn zelf gebruikt zou moeten worden. Heb je dus een campagne die een B2B onderwerp heeft of een actie of aanbieding die op zakelijk gebied aantrekkelijk is? Dan is LinkedIn het perfecte platform voor jouw boodschap.

LinkedIn wordt op adverteerder niveau nog vooral zakelijk ingezet maar op organisch niveau zie je langzaam ook dit statische platform iets minder formeel worden. Bedrijven delen organisch steeds interessantere kiekjes en informatie over interne informele zaken. En dat maakt het platform iets meer menselijk ipv zakelijk.E daar heeft het platform ook zelf handig op ingespeeld door sinds kort LinkedIn Stories te introduceren. Met de komst van deze iets informelere content-optie is in korte tijd het platform menselijker geworden.

Tips & Tricks

1. Zakelijke content (maar houd het luchtig)

Zoals hierboven benoemt is het platform steeds informeler aan het worden. Met pure “saaie” zakelijke content kom je er dus niet meer. Het is en blijft een platform om meer B2B content te plaatsen dan B2C maar ook B2B kan luchtig gebracht worden. Een stijve, kille boodschap redt het niet meer in deze tijd. Probeer je boodschap luchtig te houden en geef juist aan de wat serieuzere content een draai zodat deze opvallend en creatief is.

2. Kort maar krachtig

Duidelijke boodschap

Net als alle andere platformen is het van belang je boodschap zo kort maar krachtig mogelijk te verwoorden. De tijd dat je advertentie of content in beeld is, is een kwestie van seconden. Korte, scanbare teksten worden in deze seconden wellicht opgeslagen. Lange teksten daarentegen nodigen niet uit de tekst ook maar te scannen, laat staan aandachtig te lezen. Daarbij is het van belang om een duidelijke call to action te benoemen. Wil je dat men iets download, iets aanvraagt of iets achterlaat? Zet dit dan ook letterlijk in je advertentie of content. Zo weet je doelgroep meteen waar hij of zij aan toe is.

Weinig tekst in visual

Hoewel, in tegenstelling tot platform Facebook, er binnen LinkedIn geen restricties zijn wat betreft de hoeveelheid aan tekst, is het zaak hier wel op te letten. Lange teksten vullen al gauw je gehele afbeelding op en dit nodigt niet uit tot bekijken.

3. Specificeer je doelgroep

LinkedIn staat er om bekend dat het kwaliteit boven kwantiteit levert. En dat doet het ook zeker. Bereik is bijvoorbeeld binnen platformen als Facebook of Instagram veel sneller en in grotere aantallen te generen. Binnen LinkedIn is het wellicht moeilijker maar het levert wel relevanter bereik op. Een van de manieren om dit nog specifieker te maken is het specificeren van je doelgroep bij het instellen van je campagne. Zoek o.a. op basis van functietitels, grote van bedrijven en bv. branches. Zo weet je zeker dat je campagne bij de juiste mensen in het werkveld terecht komt.

4. Maak het meetbaar

Meten is weten. En dat geldt ook voor LinkedIn. Waar we bij Facebook altijd een pixel plaatsen bij het opstarten van een campagne doen we dat voor LinkedIn ook als het een conversie campagne betreft. Zo houd je goed bij welk resultaat jouw campagne uiteindelijk oplevert.

5. Probeer verschillende maten uit

Als je organische content gaat inzetten, varieer en probeer verschillende maten uit. Tegenwoordig is LinkedIn ook in mogelijkheden minder statisch geworden en zijn er verschillende maten posts en ads mogelijk binnen het platform.

Maten* die je kunt uitproberen:

  • Horizontaal: 1200 px bij 628 px
  • Vierkant: 1080 px bij 1080 px of 1200 px bij 1200 px

* Voorkom het gebruik van andere formaten i.v.m. blurry randen aan de zijkant of het afsnijden van boven of onderkant door LinkedIn zelf. 

6. Ondersteun organisch

Wil je een 360 graden gedragen campagne binnen LinkedIn opzetten, gebruik dan niet alleen het organische of betaalde deel van het platform. Zet alles in dat je kunt inzetten voor een complete invulling van je boodschap. Ga je adverteren denk dan aan het inzetten van: content via de tijdlijn of content via LinkedIn Stories.

Meer informatie of een helpende hand nodig?

Wil je meer weten over het adverteren via LinkedIn of heb je hulp nodig bij het opzetten van LinkedIn campagnes of content? Neem contact met ons op via [email protected].

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!