Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

goede doel-online advertising

Fondsenwerving in tijden van Corona

Dat vraagt om innovatie!

Terug naar alle blogberichten

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat ons weten welke online resultaten jij wilt bereiken.

Happy Leads Blog Fondsenwerving in tijden van Corona: dat vraagt om innovatie!

In deze tijd van verwarring en crisis staat een aantal wervingsmethoden voor goede doelen onder druk. Mensen op straat aanspreken of aanbellen is niet meer aan de orde, terwijl straatwerving voor veel organisaties het belangrijkste wervingskanaal is of was.

Nu de donateurs niet via dit kanaal binnenkomen is het belangrijk om nieuwe manieren te ontwikkelen. De aantallen worden na de zomer, als de crisis hopelijk achter ons ligt, niet meer ingehaald. Daarnaast horen we veel fondsenwervers al lang zeggen dat ze eigenlijk niet zo afhankelijk willen zijn van straatwerving. Dus nu is het moment!

Maar hoe pak je dat aan en waar liggen de kansen? 

Happy Leads en WWAV samen zien grote kansen om online donateurs te werven. Mensen zijn veel meer online dan een aantal weken geleden. En na de eerste schrik en de onwennigheid met thuiswerken en thuisonderwijs, lijken de meesten bereid om ook weer aandacht te geven aan andere onderwerpen. Goede doelen zijn dagelijks bezig om de wereld beter te maken dat is belangrijk, maar het is vooral ook inspirerend in een periode waarin we bepaald worden bij de kwetsbaarheid van de wereld. Dus alle reden om van je te laten horen en niet stil te zitten.

Nieuwe manieren van werven ontwikkelen lukt natuurlijk niet zomaar. Daarvoor zijn oprechte, donateursgerichte proposities nodig waarmee mensen een eerste stap richting jouw goede doel kunnen zetten. Niet de wervingsmethode staat voorop, maar de relatie. Alleen dan is er ruimte voor een succesvolle, inhoudelijke follow-up of conversie.

Dus aan de ene kant zijn relevante proposities noodzakelijk. Proposities die passen bij het merk en bij de doelgroep. En aan de andere kant is het nodig om de doelgroep te vinden. Daar speelt online een onwijs belangrijke rol. Via kanalen zoals social media en YouTube is je doelgroep nu perfect te bereiken. Eventueel ondersteund door veelgebruikte media als TV, radio en/of print). Door de online kanalen slim in te zetten is het mogelijk om precies jouw doelgroep te bereiken en te activeren met de relevante proposities. 

Veel van de leads zijn uitstekend via telemarketing op te volgen. We werken daarvoor veel samen met 4DMC, maar we kunnen ook met jouw bestaande partner(s) schakelen. 

De combinatie van beide expertises brengt WWAV en Happy Leads bij elkaar en vanuit die combinatie willen we jouw organisatie graag helpen om nieuwe manieren van werven te ontwikkelen. Nieuwe manieren waarmee we toch de aantallen donateurs proberen te halen die je nu mist. 

Gratis Quickscan van jouw online leadswerving

Veel organisaties zijn al actief met online leadswerving. Wat we zien is dat zich dat vaak nog beperkt tot een hele basale vorm. Daarom bieden we je graag een quickscan aan om je meteen verder te helpen. Vanuit zowel de propositie als vanuit bereik analyseren we waar voor jou de kansen liggen om nu maximaal effect te realiseren van je online fondsenwerving. Interesse in deze quickscan? Neem dan via  snel contact met mij op via [email protected]!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!