Wat een sociaal jaar hebben we achter de rug! 2018 heeft voornamelijk in het teken gestaan van onze privacy en vooral de bescherming hiervan. Zo hebben de AVG-wet en het Facebook schandaal van 2018 voor flink wat opschudding gezorgd. Nu we allemaal, inclusief onze vriend Mark Zuckerberg, weer wakker zijn geschud kunnen we 2019 weer fris en fruitig beginnen. En dat doen we met trends die ons, Social Media Specialisten van Happy Leads, de komende tijd weer lekker bezig gaan houden:

Livestreams

Waar we in 2018 al steeds meer te maken kregen met de live-functies, gaat dat in 2019 niet anders zijn. We houden ervan om lekker bij de tijd te blijven, wat zeg ik, bij de seconde. Want we willen tegenwoordig overal real-time bij zijn. Livestreams gaan daarom in 2019 een nog grotere opmars maken. We vertellen je niet over onze events, we nemen je gewoon (digitaal) mee. Zo ben je er toch een beetje bij!

Real-time posting

Naast de live-streams waarin we de gebruiker digitaal overal mee naartoe nemen gaan we dit jaar ook nog eens real-time posten. Onder deze noemer vallen o.a. inhakers op vooraf in te plannen speciale (feest)dagen. Maar ook posts die via een slim haakje inhaken op een gebeurtenis die net een paar uur geleden heeft plaatsgevonden. Deze content laat de gebruiker zien dat wij als merk overal bovenop zitten en dat jouw merk onderdeel van zijn of haar leven is.

Stories

Niet alleen de gebruikers van social media hebben de verhalen functies op verschillende platformen ontdekt. Stories nemen in 2019 een enorme vlucht en dat zorgt ervoor dat jij als merk niet achter kan blijven in het posten van jouw (merk)verhaal. Dit kunnen lange verhalen over de inhoud van je merk zijn. Maar ook korte laagdrempelige content die je even weer ‘top of mind’ maakt. Wil je het conversie gerichter aanpakken? Dan gebruik je de Stories om te adverteren. Want via de “swipe-up” haal je gemakkelijk traffic naar je website toe.

Transparantie

In deze Stories wordt er in 2019 van ons verwacht dat we alle ins en outs vertellen. Via onze ambassadeurs of via onze eigen kanalen. Waar mogelijk gaan we influencers aanhaken, want die vertrouwen ze het meest. Maar ook de social media kanalen zelf gaan transparanter te werk dit jaar. Waar we eind vorig jaar al onze schermtijden van verschillende apps aan het checken waren, kunnen we in 2019 zelfs gaan zien welke advertising een desbetreffend merk naast de advertentie die jij te zien krijgt, nog meer heeft lopen. Als dat niet transparant genoeg is, weten wij het ook niet meer.

Voice

Waar een paar jaar geleden video en gifjes geïntroduceerd werden als dé nieuwste manier om zowel merken als gebruiker hun verhaal te laten vertellen, gaan we in 2019 gebruik maken van die andere ‘V’. De ‘Voice-functie’ gaat zijn intrede doen in verschillende social media. Geluid wordt steeds populairder onder gebruikers. Neem de groeiende interesse in podcasts. We zijn in 2019 gewoon klaar met het typen en zoeken naar reacties. We willen letterlijk gehoord worden!

Samenvattend staat 2019 dus in het teken van “Live is life!”  We willen overal bij zijn, alles meemaken en overal over meepraten. Maar jij als merk moet het gesprek wél beginnen!

 

Geen idee hoe je dit gesprek begint? Laten we dan eens beginnen met een ‘Happy’ gesprek onder het genot van een bakje koffie of thee. Ik help je namelijk graag met jouw vraagstuk over Social Media Advertising of Social Media Content Creatie. Voor meer informatie kijk je op www.happyleads.nl of neem je contact met mij op via steffi@happyleads.nl.

Steffi Anderson Social Media Specialist Happy Leads