Social Media Trends 2019

Social Media Trends 2019: Live is life!

Wat een sociaal jaar hebben we achter de rug! 2018 heeft voornamelijk in het teken gestaan van onze privacy en vooral de bescherming hiervan. Zo hebben de AVG-wet en het Facebook schandaal van 2018 voor flink wat opschudding gezorgd. Nu we allemaal, inclusief onze vriend Mark Zuckerberg, weer wakker zijn geschud kunnen we 2019 weer fris en fruitig beginnen. Lees meer

Facebook first party cookie

Facebook Pixel update: van Third Party – naar First Party Cookies, wat nu?

Vanaf 24 oktober gaat Facebook gebruikmaken van ‘First Party Cookies’. Maar wat betekent dat voor jou als adverteerder? Lees meer

Facebook offline conversies

Facebook: Offline conversies

Uit het onderzoek ‘Total Retail 2017’ van PwC, onder 2.000 Nederlandse shoppers, blijkt dat gemiddeld 27% van de Nederlanders online shopt. Een groot deel van de Nederlanders doet zijn aankopen dus nog steeds in een fysieke winkel. We zoeken wel steeds vaker bedrijfsgegevens op via een mobiel apparaat om vervolgens deze winkel te bezoeken. Lees meer

Social Trends 2018

Social Media trends in 2018

Het jaar 2018 heeft heel wat in petto voor ons op social media vlak. Waar het eerder slechts als ondersteunend medium gezien werd, draaien er in 2018 volledige campagnes met bijvoorbeeld Facebook Advertising als mediakanaal.

Lees meer

Do not like & win

DO NOT like & win

Nee, echt niet meer doen! Want je kan zo maar eens écht gestraft worden door Facebook. Hoewel het platform al langer iets wil doen tegen deze ‘Click bait’ achtige content lijkt de emmer nu overgelopen te zijn.

Lees meer

facebook custom link post

De Custom Link post op Facebook is verleden tijd! (toch?)

Scroll eens door je newsfeed op Facebook. Wat zie je? Waarschijnlijk kun je deze vraag beantwoorden met: de ene clickbait post na de ander.

Lees meer

Grootste geheim Facebook

Facebook blijft sleutelen aan grootste geheim!

Facebook is bezig om het platform zowel op desktop als op mobiel te optimaliseren. Voor nu houden ze zich bezig met veranderingen in het algoritme van onze newsfeed.

Lees meer

4 must-do’s om meer conversies uit Facebook advertising te halen

Het effectief inzetten van Facebook advertising is niet zo makkelijk als iedereen je wilt laten geloven. Uiteraard heb je een goede visual en de juiste content nodig. Maar dan?

Lees meer

De 20% tekstregel verdwijnt. Maar er verandert niet veel.

Als je adverteert op Facebook ken je de genadeloze 20%-regel. De regel an sich is heel simpel. De afbeelding in je advertentie mag niet meer dan 20% tekst bevatten. Heeft ‘ie dat wel?

Lees meer