Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Content creatie

Het inhaakseizoen is weer begonnen!

Terug naar alle blogberichten
Happy Leads Blog Content creatie: het inhaakseizoen is weer begonnen!

De laatste 2 maanden van dit bewogen jaar zijn alweer ingegaan. Op content gebied betekent dat, dat het inhaakseizoen weer is begonnen. Of je nu e-mailmarketing, social media plannen of andere marketing wilt inzetten, het is slim om dit seizoen in te spelen op de belangrijke dagen die er nog aankomen.

Wat is een inhaker en hoe doe ik dit?

Inhaken, in marketingtermen, wil zeggen dat je jouw marketinguitingen laat meebewegen op een speciaal moment. Je haakt in dit geval in op een belangrijke dag. Om dit te doen bekijk je het aanbod aan speciale dagen en het aanbod van je eigen bedrijf of merk. Is er een makkelijke link te leggen tussen beiden? TOP! Dan kan je deze belangrijke dag, of misschien zelfs de hele maand gebruiken, voor het opzetten van relevante content en speciale marketing aanbiedingen.

Voorbeeld 1:

Je hebt een webshop in kleding. Dan is Singles day (11 november) een leuke dag om op in te haken. Want met jouw kleding kom je als single goed voor de dag op dit belangrijk moment.

Voorbeeld 2:

Jouw organisatie richt zich op kinderen of ouders van kinderen. Je raadt het al: dan zijn de intocht van Sinterklaas en Sinterklaasavond natuurlijk belangrijke momenten om op in te haken. Ook als jouw bedrijf bijvoorbeeld de heerlijkste lekkernijen verkoopt, dan kan je deze belangrijke momenten natuurlijk niet aan je neus voorbij laten gaan. “Want wie zoet is krijgt lekkers toch?! ;-)”

Let op!

Het is in sommige gevallen verstandig om al ruime tijd van tevoren in te spelen op een belangrijke dag of moment. Want waarom alleen marketing inzetten op bv. Sinterklaasavond zelf, wanneer iedereen natuurlijk vér voor dat moment al zijn inkopen doet. Let dus op dat je op tijd begint met inhaken om zo jouw verkoop de hele maand te stimuleren, in plaats van 1 dag.

Welke belangrijke dagen staan er nog op de planning voor 2020?

De maanden November en December staan erom bekend dat ze veel belangrijke marketing momenten en feestdagen met zich meedragen. Denk bijvoorbeeld aan Black Friday of Cyber Monday en natuurlijk aan Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw. Houd onderstaande lijstje goed bij je wanneer jouw plannen voor komende maanden worden uitgestippeld:

November: (hele maand: Movember)

  • 11 november: Singles Day
  • 14 november: Intocht Sinterklaas
  • 19 november: Internationale Mannendag
  • 26 november: Thanksgiving
  • 27 november: Black Friday
  • 30 november: Cyber Monday

December:

  • 5 december: Sinterklaas/Pakjesavond
  • 19 december: Start Kerstvakantie
  • 21 december: Korste dag van het jaar
  • 24 december: Kerstavond
  • 25-26 december: Kerst
  • 31 december: Oudjaarsdag
  • 01 januari: Nieuwjaarsdag + Nieuwjaarsduik

Het hele jaar door inhaken?

Gelukkig kunnen we niet alleen in de laatste 2 maanden van het jaar inhaken op speciale dagen. Dit kan het gehele jaar door! Denk bijvoorbeeld eens aan Valentijnsdag, Pasen of de start van de zomer. Maar kijk ook eens naar de iets minder bekende dagen in de lijst zoals: Pindakaasdag, Eet Geen Dierendag of (jaja!) naakt tuinieren dag. Wellicht zijn die dagen ook een leuk moment voor jouw bedrijf om op in te haken.

Happy Contentkalender 2021

Wist je dat Happy Horizon ieder jaar een contentkalender uitbrengt die je kunt downloaden? Zo mis je geen enkel moment om op in te haken!

De kalender voor 2021 is op dit moment nog in de maak. Zorg dat je onze kanalen in de gaten houdt en begin 2021 met een goed gevulde contentplanning!

Meer informatie of hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het inhaken op speciale dagen of zoek je iemand die jouw bedrijf het gehele jaar door van content of marketinginvullingen kan voorzien? We helpen je graag!  Neem contact met ons op via [email protected].

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!