Van SEO tot Social en van copywriting naar storytelling. Dit is maar een klein deel van alle specialismen die zich binnen de Happy Horizon Groep bevinden. Om ons, de stagiaires, kennis te laten maken met al deze specialismen is de Happy Talents Academy in het leven geroepen. Tijdens de tweede kennissessie, op 29 oktober 2018, vertelden onze collega’s van Happy Cactus en Happy Leads meer over wat zij doen binnen het bedrijf.

Happy Cactus

De kick-off werd gedaan door Joska en Wouter; de concept developer en directeur, oftewel dé creatievelingen van Happy Cactus!
Tijdens deze presentatie werd er duidelijk gemaakt wat Happy Cactus doet; zij ontwikkelt namelijk creatieve campagnes voor merk- en klantactivatie om de uiteindelijke marketingdoelstellingen van haar klant te halen. Om dit te kunnen realiseren, werkt Happy Cactus samen met haar zusterbedrijven van de Happy Horizon Groep.

Happy Cactus heeft uiteenlopende klanten en dus ook verschillende soorten projecten. Natuurlijk zijn er projecten die erbovenuit steken. Zoals de succesvolle campagne voor Jan Linders. Jan Linders wilde de emoji stixx onder de aandacht brengen van een jonge doelgroep, namelijk de leerlingen van de basisschool. Echter was er een probleem: adverteren onder deze doelgroep is niet toegestaan dus moesten de creatievelingen rond de tafel zitten om hier een oplossing voor te bedenken. Het uiteindelijke idee was om met Dylan Haegens, dé vlogger die populair is onder deze doelgroep, samen te werken. Dylan Haegens heeft deze emoji stixx door middel van een video op YouTube onder de aandacht gebracht van zijn doelgroep: dus het bereik was heel erg groot!

Nadat de presentatie was verteld en de succesvolle cases waren toegelicht, kregen we de gelegenheid om zélf creatief na te denken om tot een nieuw idee te komen voor een nieuw project van het Sint Lucas dat op de tafel van Happy Cactus is gelegd; en binnen 20 minuten hebben wij, de stagiaires die binnen verschillende online marketing disciplines stage lopen, toch nog creatieve ideeën kunnen bedenken…

Blob Eindhoven - Happy Horizon

Happy Leads

De tweede presentatie werd gegeven door Gerto en Thijs van Happy Leads. Als eerste vertelde Gerto dat Happy Leads zich vooral bezig houdt met social advertising, leadgeneratie en e-mailmarketing. Door middel van deze activiteiten ontwikkelen ze creatieve campagnes om prospects en klanten te vinden en vervolgens een relatie met hen op te bouwen. Een voorbeeld van een creatieve campagne die zij maakten was de campagne voor het Vergeten Kind. Bij deze campagne konden mensen een gratis zakje vergeet-mij-nietjes bestellen om kwetsbare kindjes te steunen. Voordat de bestelling kon worden geplaatst, werd aan de doelgroep gevraagd een paar gegevens over zichzelf invullen. Op die manier kon de doelgroep later telefonisch en per e-mail benaderd worden om ze van een lead een donateur te maken.

Na de interessante en leuke uitleg over de creatieve campagne, vertelde Thijs over soorten e-mailcampagnes. Hij startte met een achtergelaten winkelwagen campagne. Bij deze campagne krijgen potentiële kopers een mail met het product dat ze nog niet hebben gekocht, maar dus wel nog in de winkelwagen ligt. Hierdoor worden mensen opnieuw geconfronteerd met het product waardoor gemiddeld 12,2% het alsnog koopt. De tweede soort e-mailcampagne was de verjaardagcampagne. Als voorbeeld werd een restaurant gegeven. Wanneer iemand jarig is, mag hij of zij gratis komen eten door te reserveren op de website. Hierdoor komen er gemiddeld 14,45% meer reserveringen en worden er door middel van de e-mail dus meer conversies gegenereerd.

Wij vonden het een erg leerzame dag en zijn absoluut geprikkeld door de nieuwe kennis die we hebben opgedaan.
Happy Leads - Vergeten Kind case

Mathijs Rademakers Happy Leads