Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Open Graph

De Open Graph is een protocol, geïntroduceerd door Facebook, dat zorgt voor extra zichtbaarheid wanneer een webpagina (via Social Media) wordt gedeeld gebaseerd op meta data.

Open Graph meta data:

Met de meta data instellingen voor Open Graph kan je instellen wat er gedeeld moet worden. Stel je voor dat je meerdere afbeeldingen op een webpagina hebt staan. Welke van die afbeeldingen is dan het meest geschikt om tevoorschijn te laten komen als de pagina gedeeld wordt? Dat kan je aangeven via de meta tag ‘og:image’.

Meest gebruikte Open Graph meta data tags:

In veel CMS systemen zitten al standaard features om Open Graph data te vullen. Bij WordPress kan je gebruik maken van de plugin Yoast. Via deze plugin kan je niet alleen SEO meta data inzetten/ aanpassen, maar ook Open Graph data. De meest standaard tags die worden gebruikt zijn:

  • og:type (type bericht/ pagina)
  • og:title (titel van pagina)
  • og:url (de url van de pagina)
  • og:description: (korte omschrijving van de pagina)
  • og:image (de url van de afbeelding die je wilt delen)
  • og:locale (taalinstellingen. Standaard is dit EN, maar voor Nederlands is dit NL)
  • og:site_name (de naam van het domein of website)

Er zijn meer soorten Open graph meta data elementen die ingevuld kunnen worden. Over het algemeen worden deze elementen geïnterpreteerd door Facebook. Twitter heeft een ander protocol.

Hieronder staat een voorbeeld van Open Graph data van één van onze blogberichten ‘Google Ads beter en efficiënter optimaliseren? Kies voor Ad customizers!

Hoe kunnen we jou happy maken?

Laat het ons weten!