Terug naar nieuws berichten

Arthur Detering versterkt managementteam van Happy Data

Happy Data is in een jaar tijd hard gegroeid. Het label van de Happy Horizon groep in Eindhoven dat zich toelegt op data-analyse en data-kwaliteit versterkt zich per direct met Arthur Detering. De voormalig directeur van Wegener DM gaat de leiding nemen in het verder uitbouwen van de producten en diensten van Happy Data.

Data-analyse Happy Data“We willen onze tools en datasets verder uitbreiden om onze klanten nog beter van dienst te zijn bij het verhogen van hun marketingrendement. Arthur kan ons met zijn kennis en jarenlange ervaring op het gebied van datakwaliteit, dataverrijkingen en data-analyse direct vooruit helpen. Met zijn komst kunnen wij onze relaties nog beter adviseren hoe zij met behulp van inzicht in hun data, een kennisvoorsprong kunnen realiseren.”, licht mede-eigenaar Mathijs Visser toe.

Happy Data maakt analyses van klantenbestanden en kan daarmee look-a-like groepen vinden en verschillende segmenten in een database aangeven. Op basis van meer dan 200 verschillende variabelen (op postcodeniveau) kunnen uitspraken worden gedaan over klantprofielen. Ook helpt Happy Data bedrijven met het opschonen van klantdata en het verrijken van databestanden met verhuisinformatie, telefoonnummers of andere relevante kenmerken.

Detering: “Toen Mathijs mij vertelde over de groei van Happy Data en de plannen die er waren om meer producten te ontwikkelen voor klanten, was ik direct enthousiast. Binnen de Happy Horizon groep zijn er veel mogelijkheden om Happy Data verder te ontwikkelen om daarmee onze klanten nog beter te helpen. We zijn bijvoorbeeld bezig om een online dashboard te ontwikkelen om steeds meer bruikbare informatie uit allerlei databronnen realtime te ontsluiten. Zowel online als offline! Ik heb erg veel zin om met mijn kennis en ervaring die ik heb opgedaan bij o.a. Wegener DM en Focum hier een bijdrage aan te leveren.”

“Meer dan ooit is het krijgen van inzicht en kennis uit klantdata actueel. Veel bedrijven hebben de mond vol over Big Data, terwijl écht het overgrote deel van de bedrijven al moeite heeft om gestructureerde data te analyseren.”, aldus Detering. “Veel bedrijven hebben behoefte om een compleet centraal klantbeeld te krijgen om te kunnen zien welke klanten, welke producten kopen via welk kanaal. Is het profiel van online klanten anders dan offline klanten? Wat zijn de verschillen? En hoe kan ik hier beter op inspelen? Allemaal logische vragen die steeds actueler worden nu er ook steeds meer communicatiekanalen bijkomen. Met Happy Data analyseren wij deze verschillende kanalen en zorgen voor het nodige inzicht om nieuwe acties verder te optimaliseren.”

Dankzij de brede dienstverlening van alle bedrijven binnen de Happy Horizon groep is het mogelijk om de kennis uit klantdata en uit de analyses van Happy Data direct toe te passen op het gebied van strategie, creatie, doelgroepselectie, mediakeuze en leadgeneratie. Happy Data vormt binnen de Happy Horizon groep een verbindende factor tussen de verschillende disciplines. Visser: “Omzet of meer klanten, dát is resultaat wat onze relaties willen, geen dikke rapporten. We willen het inzicht omzetten in daadwerkelijke campagnes en gebruiken in creatie om daarmee meer rendement te maken voor onze klanten.”