Blog

4 must-do’s om meer conversies uit Facebook advertising te halen

Robert van Westerop

Het effectief inzetten van Facebook advertising is niet zo makkelijk als iedereen je wilt laten geloven. Uiteraard heb je een goede visual en de juiste content nodig. Maar dan? Je hebt namelijk een zee aan mogelijkheden om te selecteren en je campagne “live” te zetten. Waar begin je? Pas in ieder geval deze “must-do’s” toe […]

Lees meer

Slimme tips om hot leads in je database te vinden

Paul Spikmans

Veel bedrijven zijn er naar op zoek: Leads! En het liefst hot leads. Leads die je bij het salesteam aanlevert en waarop je een scoringskans kunt verwachten die door het dak gaat! Maar hoe kom je hier aan? Natuurlijk kun je nieuwe leads gaan werven met verschillende leuke en slimme campagnes via online en offline […]

Lees meer

De 20% tekstregel verdwijnt. Maar er verandert niet veel.

Vincent Huijbers

Als je adverteert op Facebook ken je de genadeloze 20%-regel. De regel an sich is heel simpel. De afbeelding in je advertentie mag niet meer dan 20% tekst bevatten. Heeft ‘ie dat wel? Dan wordt ‘ie afgekeurd en kun je terug naar de tekentafel. Sommige adverteerders uploaden een advertentie hopende dat die binnen de 20%-regel […]

Lees meer

Leadgeneratie Marketing = Topsport

Robert van Westerop

Zondagmiddag 7 mei 2000. De voorjaarszon schijnt boven het stadion van AZ. Het is de 44e minuut. Pierre van Hooijdonk scoort uit een vrije trap de winnende 0-1 tegen AZ. Hij krult de bal onhoudbaar in de kruising. Dit was mijn debuutwedstrijd in het betaalde voetbal. De 1e keeper was geblesseerd en ik was zijn […]

Lees meer

2 jaar Happy Leads: Wat een rollercoaster!

Mathijs Visser

Op 1 januari 2014 verkocht ik het meerderheidsbelang in mijn leadgeneratie bedrijf Permission aan de Happy Horizon Groep. Eén van de beste beslissingen uit mijn zakelijke leven tot nu toe. We zijn verhuisd naar een schitterend kantoor in ‘de Blob‘ in hartje centrum van Eindhoven en hebben onszelf opnieuw uitgevonden. Inmiddels zijn we alweer 2 […]

Lees meer

Hoe bereik jij zwangere vrouwen en moeders?

Mathijs Visser

Influencer marketing is een trend onder marketing- en communicatieprofessionals. Wanneer je als merk influencer marketing inzet, benut je het bereik en de impact van influencers (vaak bloggers en actieve social media gebruikers). Dit heeft een aantal grote voordelen: 1. Je spreekt met je bedrijf, merk of product direct de juiste doelgroep aan, 2. Je bedrijf, merk […]

Lees meer

Fundraisers. De nieuwe Facebook feature voor goede doelen.

Vincent Huijbers

Mark Zuckerberg heeft een meesterplan: al het internetverkeer binnen Facebook houden. Zo werden afgelopen jaar Instant Articles en Lead Ads uitgerold. Met Instant Articles worden externe nieuws artikelen weergegeven in de Facebook omgeving. Hierdoor laden artikelen tien keer sneller en beland je niet op een externe site. Met Lead ads worden ook inschrijfformulieren beschikbaar gemaakt […]

Lees meer

5 Social Media Trends in 2016

Vincent Huijbers

2015 was een gedenkwaardig jaar. We zagen de geboorte van livestreaming apps Periscope en Meerkat. Snapchat werd volwassen met meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. En er brak een video oorlog uit tussen YouTube en Facebook. Zo claimt Facebook gemiddeld 8 miljard video views per dag te hebben – dat is meer dan YouTube. Wat gaat 2016 ons brengen? […]

Lees meer

Heeft iemand het nummer van de nieuwe baas van DA?

Robert van Westerop

Het zal even wennen zijn, maar winkels als V&D, Manfield, Dolcis en Invito zullen binnenkort uit het straatbeeld verdwijnen. DA heeft nog goede hoop op een doorstart. Grote bekende namen, met in veel gevallen winkels op een toplocatie. De eerste reactie is dan: ze hebben de slag naar ‘online’ gemist. Misschien deels waar. Het zijn […]

Lees meer

De verslaving die A/B testen heet.

Vincent Huijbers

Twee maanden geleden heb ik de overstap gemaakt van reclame naar leadgeneratie. Van copywriter naar social media specialist. Van Amsterdam naar Eindhoven. Van branding naar meer resultaatgerichte campagnes. En deze direct meetbare resultaten staren me soms al na 10 minuten recht in de ogen. Zo ben ik er deze week achter gekomen dat Feyenoordfans liever […]

Lees meer

Branding, leads, storetraffic en fans…en dat allemaal op basis van resultaat!

Happy Leads

Marketeers en doelstellingen. Twee begrippen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Omzet, bereik, branding, de opbouw van een database, store traffic, visuele aanwezigheid. We kennen het allemaal. En, sterker nog, we wíllen het ook allemaal. Het liefst zo snel mogelijk en zo goed mogelijk. Maar nog te vaak zien we dat deze doelstellingen vaak los […]

Lees meer

De strijd tussen huismerken en A-merken

Robert van Westerop

“Laatst heb ik me een half uur het schompes lopen zoeken voor aardbeienjam. Je ziet 700 verschillende soorten huismerken en ergens onderin staat dan uiteindelijk mijn traditionele, favoriete merk.” Dit is een quote van volkszanger Frans Bauer, uit het VPRO-programma ’24 uur met …’. Huismerken krijgen de overhand in de supermarkt, en dat valt de […]

Lees meer

Vandaag alleen maar winnaars!

Happy Leads

Campagne na campagne. Response na response. Conversies die door het dak gaan. Het ene conversiepercentage nog hoger dan het andere. Het kan niet op! En dan treedt de keerzijde op: het conversiepercentage zakt langzaam maar zeker. De response op de altijd zo goedscorende campagnes loopt terug. Het testen van onderwerpregels en mailuitingen heeft steeds minder […]

Lees meer

Welke e-mail marketing software?

Paul Spikmans

Wanneer je van plan bent om e-mails te gaan sturen, zal je op zoek moeten naar goede software hiervoor. Er zijn verschillende leveranciers die dergelijke software aanbieden. Deze e-mail software leverancier wordt vaak ESP (E-mail Software Provider) genoemd. In dit artikel vind je de belangrijkste overwegingen die je dient mee te nemen bij de keuze […]

Lees meer

Proeven = Kopen

Happy Leads

Sampling wordt door de Nederlandse consument gewaardeerd! Het is een effectieve manier om consumenten kennis te laten maken met (nieuwe) producten. Een meerderheid van de consumenten zegt dat de kans groter is dat ze een product gaan kopen als ze het eerst hebben mogen proeven, zo bleek uit een onderzoek van Motivaction. Vrijwel alle ondervraagden […]

Lees meer

Time flies! 1 jaar Happy Leads

Mathijs Visser

Sinds gisteren ontvang ik via Linkedin van verschillende relaties felicitaties op mijn jubileum: 1 jaar in dienst van Happy Leads. Bedankt daarvoor! Zelf had ik er nog niet bij stil gestaan, maar inderdaad we zijn alweer een jaar ‘Happy Leads‘. Het jaar is voorbij gevlogen! Na 6 jaar met verschillende mensen en partners te hebben gebouwd aan […]

Lees meer

Er ligt € 6.227.000,00 te wachten. Wie haalt het op?

Bart Meulepas

Hoe Happy Cactus en Happy Leads in 2 weken tijd ruim 2.500 nieuwe collectanten voor KWF Kankerbestrijding geworven hebben – Gastblog door Bart Meulepas (Happy Cactus) Deur na deur. Ding na dong. Naar schatting blijft bijna de helft van alle deuren dicht. En veel mensen hebben geen kleingeld in huis… Je handen gaan er als marketingclub […]

Lees meer

3 tips om E-mail moeheid te voorkomen

Paul Spikmans

Elke marketeer die bezig is met database management en e-mailmarketing vraagt zich vast wel eens af: “Hoeveel procent van mijn database opent eigenlijk nooit een e-mail?” Die vraag is, mits je gebruik maakt van een gedegen ESP (E-mail service provider), best te beantwoorden door een paar selecties uit te voeren op de ontvangers van je […]

Lees meer

10 tips voor een sterke email snippet

Paul Spikmans

Elke e-mailmarketeer neemt in zijn doelstellingen voor een e-mailing nagenoeg altijd het openratio mee als een belangrijk gegeven. Het openratio van een e-mailing wordt door verschillende factoren beïnvloed. Op een aantal heb je als e-mailmarkeer invloed, zoals het subject in combinatie met het email snippet,  de afleverkwaliteit en relevantie. Waar je geen invloed op hebt […]

Lees meer

CTR verhogen van je e-mailings doe je zo!

Happy Leads

Elke e-mail die wordt verzonden heeft een eigen doel. Dat is uiteraard iets waar je als verzender vooraf over na moet denken wanneer je gaat versturen. En beter nog: denk ook eens na over het doel en bepaal (indien mogelijk) een target. Wanneer ben jij als verzender tevreden? Dat kan zijn wanneer je een x-aantal opens hebt […]

Lees meer

E-mailmarketing: wat is het effect van responsive design?

Happy Leads

E-mailcampagnes optimaliseren voor mobiele apparaten is een ontwikkeling die steeds belangrijker wordt. Tablets en smartphones hebben het internetgedrag van consumenten nou eenmaal veranderd. Maar in hoeverre heeft mobiele optimalisatie in de vorm van responsive design invloed op het open-, klik- en conversiepercentage van e-mailcampagnes? Door responsive design toe te passen verandert de opbouw van een […]

Lees meer

Mobiel: responsive design tips voor nieuwsbrieven en e-mailcampagnes

Happy Leads

Het optimaliseren van e-mailcampagnes voor de mobiele lezer is een ontwikkeling die steeds belangrijker wordt. Toch zijn er nog weinig leuke en goede voorbeelden te vinden, zeker in Nederland. Measuremail is druk bezig om de nieuwsbrief van Frankwatching te optimaliseren voor de mobiele lezer. We delen graag onze ideeën, maar zijn ook benieuwd naar jullie […]

Lees meer

Het effect van testen met content op conversie

Happy Leads

Marketing. We houden ons er volop mee bezig en daar is een reden voor. De verzamelnaam ‘marketing’ zegt zoiets als ‘alle activiteiten die er op gericht zijn om transacties tot stand te brengen of te bevorderen’. In deze zin schuilt eigenlijk de belangrijkste reden van het feit dat we ons bezighouden met marketing, namelijk; transacties. […]

Lees meer

Subscription commerce: de nieuwe online trend!

Happy Leads

Het format is helder: iedere week of iedere maand een specifiek product automatisch aan huis geleverd. Consumenten betalen een vast bedrag per maand en krijgen om de zoveel weken een doos met verrassende artikelen opgestuurd. De afgelopen weken verschenen er in verschillende media steeds meer artikelen over het zogeheten ‘subscription commerce’-principe. Het concept is overgewaaid […]

Lees meer

Hoger rendement op je e-mailcampagnes? Gebruik engagement!

Happy Leads

Ongewenste e-mailfiltering door Gmail en Microsoft bezorgt e-mailmarketeers nog altijd de nodige hoofdbrekens. De strijd tegen ongewenste e-mail breidt zich steeds verder uit. De betrokkenheid, ofwel de engagement van de ontvangers bij de afzender, wordt steeds belangrijker. De ontvangers bepalen tenslotte hoe belangrijk zij e-mailberichten vinden en dat bepaalt weer hoe goed deze berichten aankomen. Wat […]

Lees meer